Marín/Jordà. ELS 12 CLARINETS DE FALSET

ELS 12 CLARINETS DE FALSET

CLASSES DE CLARINET, ART SONOR, RUTA SÒNICA, MÚSICA D’ACCIÓ, PERFORMANCE, VÍDEO, ART ACÚSTIC (RÀDIO I CIRCUIT PERIFÒNIC O DE PREGONS AMB ALTAVEU)
UN TREBALL DE MIQUEL ÀNGEL MARÍN, MIQUEL JORDÀ I ELS 12 ESTUDIANTS DE L’AULA DE CLARINET DE L’ESCOLA DE MÚSICA DE FALSET PER ADDEND CENTRE D’ART.
LA INCIDÈNCIA DE L’ART CONTEMPORANI EN LES PRÀCTIQUES PEDAGÒGICO-MUSICALS.

“El músic decoratiu i categòric: model d’innocència, bondat i docilitat, assegut en una cadira, atent a les indicacions de la partitura, del director o del professor; no parla, no diu res, no té res a dir i té la seguretat de la partitura, objecte artístic tancat: sense el perill i la llibertat de l’atzar i l’instant imprevisible, sense el perill de barrejar-se amb altres expressions artístiques.” Miquel Àngel Marín

Els/les nens/nenes són els grans exclosos del pensament i la creació musicals, territori acotat pels virtuosos de la matèria corresponent.
Se’ns diu que els/les nens/nenes són sers incomplets, que necessiten completar-se unilateralment per mig de quantitats ingents de coneixements, i se’ls llença damunt una multitud d’exigències i responsabilitats. No se’ns diu que són sers plurals i complets en capacitats i potencialitats innates, i que cada un d’ells és únic i insubstituïble, amb una expressió musical genuïna.
L’art sonor pot jugar un paper molt important en la formació dels nens i nenes, per la seva naturalesa d’expressió lliure.
Es podria definir l’art sonor com la música dels nostres dies: una música que integra notes i harmonies, instruments acústics, però també tota classes de sons, sorolls, paraules, discursos, instruments elèctrics i electrònics, dissonàncies, consonàncies, improvisació, gestos, moviment, desplaçaments i tantes altres coses, que fan de la música un territori ric en matisos i complexitat.
Un art sonor que té molt a dir en el camp pedagògic, pel que té d’innovador a l’hora de proposar noves formes de relacionar-nos dins de les aules.
Quina és la veu de l’estudiant de música? És una veu destinada a la música decorativa, a la música com a ornament social? Tenen veu? Poden tenir una veu musical i creadora? Poden tenir una imaginació musical i creadora?

Estructura addicional de creació i adequació de potencial específic