Anki Toner Reunion Tour

Dissabte 14 de maig de 2016, Celler Joan Ametller

cartell ATdef

Anki Toner Reunion Tour és un projecte d’Anki Toner amb el qual fa un repàs organitzat als seus 30 anys de carrera, recuperant els temes més coneguts de Superelvis i Ankitoner Metamars, i acoblant-los amb els sons manipulats de File Under Toner. L’espectacle, presentat com la reaparició d’una vella glòria de l’stadium-rock vinguda a menys, s’articula al voltant de tres eixos descrits en el subtítol: “Repetition, Variation, Contradiction”.

— — — — — — — — — — —

Anki Toner (Barcelona, 1964) és músic, comentarista, col·leccionista i estudiós de la part fosca de la relació entre música i propietat intel·lectual.

Va ser el vocalista i la cara visible de Superelvis des del 1986 fins al 1998. Amb aquest grup va editar mitja dotzena d’àlbums. El 1996 el seu CD Happiness Is Stupid va ser elegit “millor disc espanyol de l’any” per la revista Rockdelux.

En aquest segle, Anki Toner ha estat la meitat d’Ankitoner Metamars entre el 2006 i el 2009 (al costat de Javier Piñango) i de The Ignotoner el 2011 (al costat d’Anton Ignorant). En solitari actua com File Under Toner, projecte amb el qual explora els límits de la raó en la música.

Actualment, el treball de File Under Toner es desenvolupa en dues direccions. D’una banda, hi ha la sèrie de concerts The End, desenvolupats a partir del CD This Is The End, Beautiful Friend (Hazard Records, 2008), disc que en el seu moment va ser censurat (despenjat d’Internet) per “problemes amb el contingut”, encara que torna a estar disponible al web del seu autor. D’una altra banda, la segona direcció, hi ha els Resistance Emotional Mixes (aka Remixes), concerts/performance en els quals Anki barreja a cegues els CD que aporta el públic.

Des de finals de 2015 presenta el projecte, també en solitari, Anki Toner Reunion Tour, amb el qual recupera la seva faceta de cantant i harmonicista, i fa un repàs a la seva carrera.

Des de 1998 dirigeix Hazard Records, segell discogràfic dedicat exclusivament a l’edició d’obres de domini públic. Ha escrit articles i manifestos, i ha participat en nombrosos actes, conferències, taules rodones, etc. sobre apropiacionisme, propietat intel·lectual i/o drets d’autor. A més a més, ha escrit diversos llibres sobre música.

Va començar a interessar-se pels drets dels autors el 1988, en descobrir que la música que estava fent amb Superelvis no era del tot legal. Més tard va descobrir que el nom del grup tampoc no ho era. Cap de les dues circumstàncies no va impedir que el grup tingués una llarga i fructífera carrera.

En les seves estones lliures col·lecciona i de vegades dissenya jocs de taula. Manté un web especialitzat sobre jocs de taula dedicats al ciclisme.

Més informació a http://www.ankitoner.com

Estructura addicional de creació i adequació de potencial específic